Een effectieve, onderhoudende online training maken: hoe doe ik dat?

Een online training maken die klanten daadwerkelijk afmaken en die ze aanraden aan anderen zo goed is het?

Dat klinkt fantastisch maar in de praktijk lukt het maar een enkeling om een effectieve, onderhoudende, interessante online training te maken.

Want:
– Je hebt een enorme brei aan ideeën voor de inhoud van je online training in je hoofd
– Je begint steeds aan het indelen van de cursus maar je blijft in rondjes draaien
– Je weet niet precies wat de kern van je cursus is en wat ‘nice to have’ is
– Je weet niet goed hoe je je cursist van A naar B krijgt qua resultaat
– Je weet niet wat voor media je moet gebruiken in je cursus

Wees gerust. Zo’n kluwen kun je glad krijgen.

Door de leerreis te ontwerpen.

Iemand die bij jou een training volgt, legt een reis af. Zodra hij of zij de cursus omgeving binnenkomt, begint de ervaring van het leren. En je moet dus goed nadenken wat je je cursist voorschotelt en in welke volgorde.

Veel ondernemers realiseren zich niet goed dat er pas sprake kan zijn van leren als de leerling betrokken is. En hoe krijg je iemand betrokken? Uiteraard door afwisseling van het type content dat je gebruikt. Door te zorgen voor interactie met je klanten. We willen natuurlijk allemaal aan massa’s klanten verkopen, dus zonder persoonlijk contact. Maar ja, een vorm van interactie met jou is wel belangrijk om zin in die cursus te houden. Kijk dus hoe je dat kunt organiseren.

Het belangrijkste waar je over moet nadenken is het ultieme resultaat waar je je cursist naartoe wilt begeleiden.

Welke transformatie help jij je cursist maken?

Begin daar.

En hang er dan subdoelen onder en werk die verder uit met content, opdrachten, contact momenten.

Je zult zien: met een gestructureerde aanpak maak jij die online training waar iedereen mee wegloopt.

En: doe het vooral op je eigen manier. Laat jezelf zien! Niet de uitgestreken, bewerkte shizzle. En al zeker geen stock beeld. Gebruik foto’s uit je echte leven. Gebruik cases uit je praktijk. Hoe meer je jezelf laat zien, hoe makkelijker een cursist zich met jou kan verbinden en de cursus ook zal aanraden aan een ander!

We hopen dat je met deze aanpak al een beginnetje kunt maken met het maken van een effectieve en onderhoudende online training. Loop je weer vast? Mail dan rustig eens naar tijdvoor@wonderlijkwerken.nl. We helpen je graag verder!

 

DIGITAL NOMAD LIFESTYLE & BUSINESS

Graag inspireren we je met onze opgedane inzichten en kennis van 10 jaar reizen en ondernemen!

Goede content, met tijd een aandacht geschreven, korting op onze programma's en verhalen en vragen die je aan het denken zetten. Soms vestigen we je aandacht op een vette training, een cool boek of een goede film. Wij zijn momenteel in Mexico en runnen onze bedrijven 'on the road'. Daar krijg je dus ook wat van mee. Lijkt je dat wat? Abonneer je dan op ons bommetje. Laat je naam en email achter en je hoort van ons!

Met bewuste en ondernemende groet,

Steven en Diana:)

Steven Zwerink
szwerink@gmail.com

Steven heeft nog nooit full-time gewerkt en is ook niet van plan dat ooit te gaan doen. Hij gelooft dat ademhaling, en neusademhaling in het bijzonder, de start is van een leven waarin je leeft en werkt op jouw voorwaarden.

Download de gratis explainer ‘Hoe kom je aan een Nomad bedrijfsidee?‘

Wil je ook de eerste stap zetten op het pad van locatie onafhankelijk werk? In de gratis 'explainer' vind je vijf vragen die helpen om je eigen manier van locatie onafhankelijk werken vorm te geven. Ook lees je verhalen van mensen die bij Wonderlijk Werken een training volgden en via één van de vijf vormen van locatie onafhankelijk werken aan de slag gingen. 

X