Wat moet je allemaal regelen voor je op reis gaat met kinderen en bedrijf? Drie tips!

Emails met het onderwerp van dit blog als titel ontvangen we steeds vaker. We merken dat groep mensen die voor langere tijd op reis wil met een bedrijf en / of gezin steeds groter wordt. Wij weten uit ervaring wat er wel niet allemaal bij komt kijken om een dergelijke reis goed voor te bereiden. Vragen over verzekeringen, belastingen, in- en uitschrijven, wat te doen met je huis, waar gaan de kinderen naar school, hoe warm is het daar, etc… Vaak werkt het verlammend om alleen al na te denken over de hoeveelheid dingen die je moet regelen.

Toen wij in 2011 voor het eerst voor onbepaalde tijd vertrokken voelden wij ons ook zo. We wisten echt niet waar we moesten beginnen. Vaak deden we maar wat en vinkten we af en toe wat af op onze ‘moet nu echt geregeld worden’ lijst. Nu, bijna tien jaar later, hebben we zo ontzettend veel geleerd over deze voorbereiding. Door onze eigen ervaring maar ook door het begeleiden van meer dan tweehonderdvijftig mensen die in de afgelopen jaren een training bij ons hebben gevolgd. De vragen die zij ons stellen en de uitdagingen die we zelf tegen (blijven) komen zorgen ervoor dat we als geen ander weten hoe je snel en efficient je reisvoorbereidingen slim stroomlijnt. Hieronder geven we je drie tips:

Nomadlist
We gebruiken  bijvoorbeeld de website van Nomadlist om een beeld te krijgen bij de bestemming. Nomadlist categoriseerd op een hele slimmer manier reisbestemmingen wereldwijd en denkt daarbij bijvoorbeeld aan voor de hand liggende zaken als prijzen, temperaturen en beste reisseizoenen. Maar ook vind je er de dekking van je lokale simkaart, welke simkaart je het beste kunt kopen, veiligheid en welke andere nomads er nog meer zitten.

PriPost
Als je voor langere tijd weggaat wil je iets slims regelen voor je post. Als je het besloten je uit te schrijven dan zul je aanzienlijk minder post ontvangen maar als je ingeschreven blijft is het handig om hier een oplossing voor te bedenken anders dan je vader of kennis die post ophaalt en / of openmaakt. Wij gebruiken Pripost. Een simpele en betaalbare oplossing om je post te laten openen, scannen en doorsturen.

Moneybird
Een administratie starten voor je bedrijf lijkt heel erg moeilijk. Moneybird heeft dit erg makkelijk gemaakt. Facturen sturen, offertes maken, je transacties direct koppelen aan bonnetjes of betalingen, het gaat super makkelijk. Wij gebruiken Moneybird al sinds 2010 en we hebben nog nooit de behoefte gehad om te wisselen. Ondernemen blijft makkelijk  en leuk op deze manier.

All things practical
Heb je nou nog meer vragen of andere thema’s waar je meer over wilt weten? En geen zin om dit allemaal uit te zoeken? Boek ons dan voor een uurtje ‘All things practical‘ en stel ons al je vragen. Wij helpen je direct met onze kennis en ervaring en besparen je zo al die uren zoekwerk!

Meer lezen over de digital nomad lifestyle?? Schrijf je dan in:) We geven gave boeken- en filmtips en ook nog af en toe een leuke korting op onze trainingen:)

Wij, Diana en Steven, leven al sinds 2011 als digitale nomaden. Onafhankelijk van locatie doen we ons werk, verdienen we ons geld en leven we op onze voorwaarden. Is dit altijd makkelijk? Zeker niet. Is het de moeite waard? Helemaal! Leef met ons mee en leer van onze reis en geef jouw leven vorm op jouw voorwaarden. 

Tags:
,
Steven Zwerink
[email protected]

Steven heeft nog nooit full-time gewerkt en is ook niet van plan dat ooit te gaan doen. Wel reist hij samen met Diana full-time de wereld rond en denkt en schrijft hij veel over thema's als geld, tijd, werk, bezit en ondernemerschap. Dat doet hij op wonderlijkwerken.nl en thewideopenroad.com

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

X